Powered By Blogger

2012/02/26

Łóżko sosnowe z szufladami



Konstrukcja sosnowa, wykończenia narożne z dębu, fronty szuflad wykończone jesionem.

W pierwszej kolejności zrobiłem elementy boczne z otworami na szuflady i dwa blaty na "zatyłki" Wszystko kleiłem z desek gr. 30mm
Łączenie elementów podłużnych zrobiłem na czopy tak by ramy były stabilne.
Łączenie elementów podłużnych z zatyłkami też zrobiłem na czopach, dzięki temu złożenie szkieletu było bardzo proste. Wystarczyło posmarować klejem i dokładnie docisnąć. Wszystkie wymiary wraz z przekątnymi zgadzały ponieważ czopy były jednakowe.
Klejenie szkieletu. Otwory na szuflady zrobiłem po obu stronach, aby w przyszłości można je przełożyć gdyby łóżko miało stać w innym miejscu.

t
Szuflady już poskładane, przygotowane do wykończenia frontów. (jest to łóżko dla mnie więc część materiału wziąłem z odzysku np sklejka na dno szuflad)
Rogi wykończyłem dębowymi deskami o gr 15 mm. są one klejone podłużnie z 3 listew. Deski te są montowane na klej i wkręty. Poza funkcją ozdobną mają za zadanie dodatkowo wzmacniać całość.Od środka w każdym rogu są zamontowane kantówki 5x5cm które stanowią zasadnicze łączenie i są jednocześnie podporami listew na których opiera się stelaż pod materac.
Wykończenie rogów, dodatkowo zamontowałem dębowe nóżki o gr 2 cm
Zależało mi by szuflady wysuwały się jak najdalej, aby były łatwe w użytkowaniu.
Tak wygląda całość od frontu z materacem
Samo łóżko bez materaca

1 komentarz:

  1. Chylę czoła---talent i perfekcja ---piękne łóżko. Gratuluję zdolności :)

    OdpowiedzUsuń